hirdetés
hirdetés
2021. május. 12., szerda - Pongrác.
hirdetés

„Okosgyógyszer” kampány az innovatívaktól

Laikusoknak, szakembereknek és döntéshozóknak egyaránt szánja az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete (AIPM) azt a ma kezdődő, ismeretterjesztő kampányt, amelyben a tudományos gondoskodásra, a XXI. századi megoldásokra és lehetőségekre hívják fel a figyelmet a gyógyítás-gyógyulás terén.

hirdetés

Mindmáig nem jutott el a közvéleményhez az a sokat mondó kutatási eredmény, amely szerint 30 OECD-ország 2000 és 2009 közötti adataiból egyértelműen kimutatható a gyógyszeripari innováció és az egészségnyereség közötti összefüggés.

Az, hogy az utóbbi években nőtt a születéskor várható élettartam, a kutatás szerint csaknem háromnegyed részben az innovatív terápiáknak köszönhető. Mindezek ellenére Magyarországon jelenleg 35 alternatíva nélküli hatóanyag vár befogadásra, 17 hatóanyag esetében pedig az indikáció bővítésére várnak a gyártók és a betegek. A bizonyítottan hatékony, új terápiák átlagosan 250 napja várnak a hatóságok döntésére, de van olyan lehetőség, amelynek befogadásáról 500 napja nincs döntés. A szerek között vannak szklerózis multiplex elleni, a stroke megelőzését szolgáló, a rákgyógyításban alkalmazható vagy az időskori makuladegeneráció kezelésére szolgáló gyógyszerek (A befogadásra váró innovatív szereket ide kattintva nézheti meg!).

Európa számos országában azonban másként állnak a kérdéshez. Rékassy Balázs, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete kommunikációs munkacsoportjának vezetője az AIPM pénteki sajtótájékoztatóján egyebek mellett közölte: Olaszországban legfeljebb 100 nap, a belgáknál maximum fél év alatt döntenek ilyen kérdésekben. De a nemrégiben komoly válságot átélt Görögországban is az utóbbi 2,5 évben 100 új szert fogadtak be, 20 új hatóanyagot hirdettek ki.

Van tehát honnan fejlődni, még ha az innováció önmagában nem is csodaszer. Miként arra Zalai Gábor, az AIPM elnökségi tagja is figyelmeztetett: minden betegnek a számára legmegfelelőbb terápiát kell megtalálni, és a hatékony gyógyulás tudatos hozzáállást igényel a finanszírozó, a beteg, az orvos és a gyártó részéről egyaránt.  

Az innovatív gyártók ehhez most hozzátették a maguk kampányát. Mint Némethi Erika, az AIPM igazgatója jelezte, egy éve folyik a munka annak érdekében, hogy úgy kommunikálhassanak a vényköteles gyógyszerekről, hogy azzal ne szegjék meg a gyógyszeriparra vonatkozó szabályokat. A lényeg nem is a márkán van, azon sokkal inkább, hogy szórólapok, óriásplakátok és mikro-site segítségével elmondhassák, mire van már megoldás azok közül a betegségek közül, amelyekre korábban például nem léteztek gyógymódok. Laikusok, szakemberek és döntéshozók egyre bővülő tartalmakkal találkozhatnak majd a www.okosgyogyszer.hu honlapon, amelynek fókuszában az innovatív terápiák nyújtotta előnyök állnak.

(forrás: PharmaOnline )
hirdetés

Kapcsolódó fájlok

Olvasói vélemény: 9,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés