Kiugró mértékben nőtt a vitaminfogyasztás a járvány alatt
Egymillió csomag immunerősítőt és nyolcmillió csomag vitamint vásároltak a magyarok tavaly a nagyáruházakban és a drogériákban, ami kiugró növekedés 2019-hez képest, írja a Növekedés.hu.
Az Auchan, a Tesco, a Spar, az Interspar, a Metro, a DM és a Rossmann összességében másfélszer több immunerősítőt és 70 százalékkal több vitamint adott el 2020-ban, mint egy évvel korábban – közölte a NielsenIQ a Növekedés.hu megkeresésére.
Az immunerősítőkből egészen pontosan 137 százalsékkal több fogyott az első koronavírussal terhelt évben, mint azt megelőzően: mintegy 350 millió forint értékben vásároltak belőle a magyarok. A kategória mennyiségben mért forgalma megduplázódott (108 százalékkal nőtt), az említett boltok csaknem egymillió csomag immunerősítőt értékesítettek az elmúlt évben.
A vitaminok forgalma is jelentős mértékben növekedett 2020 folyamán: a teljes kategória összforgalma értékben közel 10 milliárd forinton tetőzött, ami 70 százalékos emelkedés a 2019-es teljes évhez képest. A mennyiséget tekintve másfélszeresére nőtt a vitaminok forgalma, ami nem kevesebb, mint nyolcmillió csomagot jelent.