hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

AIPM-felmérés: az oltás az egyik legfőbb eszköz a járvány ellen

A magyarok a koronavírus-járvány elleni harc egyik legfőbb eszközének egyértelműen a védőoltást tartják – derül ki az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének (AIPM) országos reprezentatív közvéleménykutatásából.

hirdetés

A koronavírus megjelenését követően sokféle információ látott napvilágot a védőoltásokkal kapcsolatban, ugyanakkor a lakosság véleménye egyértelmű: a magyarok közel kétharmada tekinti a vakcinát a pandémia elleni küzdelem egyik legfontosabb eszközének. Az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete (AIPM) országos reprezentatív kutatásának eredményei alapján a megkérdezettek 65 százaléka válaszolta, hogy a koronavírus-járvány egyik legfontosabb eszköze a védőoltás.

Dr. Holchacker Péter, az AIPM igazgatója elmondta: korábban nem látott gyorsasággal sikerült kifejleszteni a hatékony és biztonságos COVID-19 vakcinákat.

Az, hogy mostanra már több millió honfitársunk megkaphatta a védőoltást, a példaértékű tudományos együttműködésnek, az innovatív gyógyszervállalatok összefogásának, a gyors kormányzati-hatósági döntéshozatalnak, és az egészségügyi szakemberek áldozatos munkájának köszönhető. Ez a kutatás is megerősíti, hogy az emberek többsége egyértelműen támogatja a védőoltásokat, és bízik az innovatív gyógyszerekben.

Az eredmények alapján a pandémia nemcsak a vakcinával, hanem általában az innovatív készítményekkel kapcsolatos bizalmat is növelte, és rávilágított arra, hogy az új fejlesztések mennyire fontosak a lakosság egészsége szempontjából. A megkérdezettek többsége (58%) válaszolta, hogy jobban bízik az innovatív készítményekben a járvány kitörése óta, és 68 százalékuk szerint fontosabb, hogy ezek a készítmények minél gyorsabban eljussanak a magyar betegekhez is.

A válaszadók közel háromnegyede (73%) számára a mostani világjárvány világossá tette, hogy milyen károkat tud okozni, ha egy betegségre nincsen megfelelő gyógymód, ezért fontosabbnak látják az új készítményeket fejlesztő innovatív gyógyszergyártók munkáját.

Egyre több súlyos betegség válik kezelhetővé vagy gyógyíthatóvá

Miközben a legtöbb szó ma a koronavírusról esik, fontos azt is hangsúlyozni, hogy a világjárvány ellenére nem a COVID-19 okozta megbetegedés a legrettegettebb kór. Ennél sokkal veszélyesebb betegségeket is ismerünk, amelyek gyógyításában komoly áttörés történt az elmúlt évtizedekben: az új fejlesztésű készítmények egyre hatékonyabbak. Az innovatív gyógyszergyártók azért dolgoznak, hogy mielőbb megtalálják a gyógymódot a ma még nem, vagy csak nehezen kezelhető betegségekre, és ezek a terápiák mielőbb elérhetővé váljanak a magyar betegek számára is. Az elmúlt 30-40 évben számos betegség (pl. kardiovaszkuláris, onkológiai, pszichiátriai, anyagcsere- és tüdőbetegség, AIDS) az innovatív gyógyszereknek köszönhetően vált gyógyíthatóvá vagy hatékonyabban kezelhetővé. Így mind az életminőség, mind a várható életkor korábban elképzelhetetlen mértékben nőtt. Az innováció érték, az új gyógyszer pedig egyre több beteg számára jelent valódi új esélyt az életre, a gyógyulásra.

Az alábbi kisfilmek segítenek abban, hogy megértsük és átéljük, milyen értéket jelentenek saját és szeretteink életében az innovatív terápiák.

A petefészekrák a nők körében az egyik leggyakoribb rosszindulatú daganat. Az innovatív kezeléseknek hála a betegség ötéves túlélési aránya az elmúlt évtizedekben megduplázódott.

Magyarországon az áttétes bőrrák még mindig nagyon sok szerettünket szakít el tőlünk, de az innovatív gyógyszereknek hála a betegek ötéves túlélési esélye az utóbbi években tízszeresére nőtt.

Habár a daganatos betegségek még mindig nagyon sok családot fosztanak meg a szeretteiktől, az innovatív gyógyszereknek hála az utóbbi évtizedekben megduplázódtak a betegek hosszútávú túlélési esélyei.

További információk: jovogyogyszere.hu

(forrás: Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete , Front Page Communications)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés