hirdetés
hirdetés

Fokozza a glaukóma esélyét

A vakság leggyakoribb oka az időskori makuladegeneráció. A kezelésére alkalmazott bevacizumab azonban glaukómát okozhat, közli az OTSZ Online.

hirdetés

Brennan Eadie (University of British Columbia, Vancouver) és kollégái a JAMA-ban megjelent eset-kontroll vizsgálatuk során Brit Columbia tartomány olyan betegeinek adatait elemezték, akik 2009. január 1. és 2013. december 31. között időskori makuladegeneráció miatt bevacizumab kezelésben részesültek. Minden esethez 10, életkor, a betegség, a naptári és követési idő tekintetében megfelelő kontroll személyt választottak,. A kezelések számának küszöbértékei 3 vagy kevesebb, 4-6, illetve 7 vagy több injekció.

Összesen 74 beteget találtak, akik a bevacizumab kezelés megkezdése után glaukóma műtéten estek át (átlagéletkor 81,3 év). Közülük 18 (24,3%) 3 vagy kevesebb, 23 (31,1%) 4-6, és 33 (44,6%) évi 7 vagy több bevacizumabot kapott.

A kontrollcsoportban 740 páciens közül (átlagéletkor 81,4 év) 255 (34,5%) 3 vagy kevesebb, 231 (31,2%) 4-6, és 254 (34,3%) 7 vagy több kezelést kapott. A kutatók szerint ezek a számok arra utalnak, hogy az évi 7 vagy több bevacizumab injekció fokozza annak kockázatát, hogy a betegnél glaukóma műtétet kell végezni.

A teljes cikk

(forrás: otszonline.hu )
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés