hirdetés
hirdetés

OTC-k a tévében

Miért van ennyi OTC-hirdetés a tévében és egyáltalán érvényesülnek-e ezek a kampányok? A kérdésre egy nemrégiben készült felmérés segítségével a Médiapiac keresi a választ.

hirdetés

A kérdéskört a piacvezető tévés kereskedőház, az Atmedia járta körbe idei nagyszabású kutatásában. Az elemzés elkészítéséhez 3 fő terápiás csoport 5 alcsoportjából 15 márka és 670 gyógyszertár eladási adatait vizsgálták meg a 2014-2016-os időszakból összevetve a Nielsen Közönségmérés TV EQ GRP számaival – ismertette a kutatás módszertanát Karácsony László, a sales house stratégiai és marketing igazgatója a tanulmányt ismertető sajtóeseményen.

A szakemberek többek között azt vizsgálták, hogy milyen hatást fejt ki a piacon a heti reklámaktivitás. Azaz a médiában – tehát nemcsak a tévécsatornákon – megjelenő OTC-hirdetések hatása meddig tart, a fogyasztók miből mennyit vásárolnak, a kampányok következtében miképpen változik az adott márka piaci részesedése.

A Médiapiac kérdésére, hogy ennek mi az oka, Karácsony azt mondta, ebben a kutatásban a kampányok hatékonyságát vizsgálták, a miértre most nem keresték a választ. Ugyanakkor mint a téma szakértője a tapasztalatai alapján úgy vélte, hogy az a fogyasztó réteg, amely a legtöbb OTC-terméket vásárolja – az idősebb korosztály – sokat tévézik, ráadásul más médiatípusokhoz viszonyítva a TV- és a sajtóhirdetés képes edukálni – meg tudja mutatni, hogyan hat a szer –, ami a vény nélkül kapható készítmények esetében fontos szempont.

(forrás: Médiapiac.com)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés