hirdetés
hirdetés
2021. október. 17., vasárnap - Hedvig.
hirdetés

Egészség- és környezettudatosabbá tette a vásárlókat a járvány

Alapvetően változott meg a fogyasztók magatartása a koronavírus-járvány hatására. Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban, több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását.

A koronavírus-járvány vevői viselkedésre gyakorolt hatását vizsgálta az EY legfrissebb Future Consumer Index kutatása. A megkérdezettek fele bízik abban, hogy a krízist követően az élet akár jobbá is válhat, mint a járványt megelőzően. A Covid-19 ugyanis felgyorsított olyan, már korábban megindult változásokat, mint az online vásárlás elterjedése, valamint előtérbe került az egészséges és fenntartható szemléletmód. A válaszadók többsége (58%) hosszabb távon is tudatosan akar költeni, és már az egészségügyi szempontokra is hasonló arányban (57%) figyelnek beszerzéseik során.

„Egyre többen döntenek olyan cég termékei vagy szolgáltatásai mellett, amely bizonyítottan a társadalom javát szolgálja. A vevők harmada akár magasabb árat is hajlandó fizetni ezért. Ez a trend jól jelzi, hogy a felelős működés egyre fontosabbá válik, a vállalatoknak pedig elemi érdeke, hogy kiemelten foglalkozzanak a területtel”, hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

A válaszadók 37 százaléka egészségügyi és biztonsági okokból minimalizálni kívánja a nyilvános helyek (például az éttermek vagy a mozik) látogatását, többségük (56%) a korlátozások feloldását követően is a lakásában sportolna, míg közel harmaduk (30%) a jövőben is otthonról szeretne dolgozni.

„Az emberek az egész életüket az otthonuk köré szervezik, és egyre tudatosabban is vásárolnak. A vállalatoknak úgy kell átalakítaniuk termék-portfoliójukat és szolgáltatásaikat, hogy az igazodjon ezekhez az új elvárásokhoz. Ellenkező esetben pillanatok alatt elveszíthetik az évek kemény munkájával felépített versenyelőnyüket”– tette hozzá Demeter Ákos.

 

Forrás: PO-archív
Forrás: PO-archív

A kutatásról

The EY Future Consumer Index nyomon követi a fogyasztói vélemények és szokások változását globális piacokon, beazonosítva az újonnan megjelent vásárlói szegmenseket. Az EY Future Consumer Index hatodik kiadása 14 483 fogyasztó részvételével készült az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Kanadában, Brazíliában, Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Norvégiában, Indiában, az Egyesült Arab Emírségekben, Szaúd-Arábiában, Kínában, Indonéziában, Japánban, Ausztráliában és Új-Zélandon 2021. január 25. és február 4. között.

(forrás: Noguchi Porter Novelli )
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés