hirdetés
hirdetés

Mellékhatásra gyanakodnak

Rejtélyes betegségben szenved több mint kétszáz lány egy kolumbiai kisvárosban; a szülők attól tartanak, hogy ez annak a méhnyakrák elleni oltásnak a mellékhatása, amelyet az utóbbi hónapokban kaptak a fiatalok, közölte a hirado.hu.

hirdetés

A betegség tünetei ájulás, végtagzsibbadás és fejfájás. Vannak, aki szerint tömeges hisztériáról van szó az ország északi részén, a Karib-tenger partján fekvő, 95 ezer lakosú El Carmen de Bolivarban, de sok szülő úgy gondolja, hogy a Gardasil oltás okozza ezt. A városban szerdán békés tüntetést rendeztek a lakosok, és követelték az ügy alapos kivizsgálását, írja a lap.

A város polgármestere az AP hírügynökségnek nyilatkozva elmondta, hogy az első esetek május végén jelentkeztek, és számuk azóta folyamatosan nő. A múlt hétvégén már 120 lányt kellett a helyi kórházba szállítani, ami túlterheli az intézményt.

A városban már jártak országos egészségügyi szakértők, és vérmintákat vettek, felmérték, milyen környezeti veszély áll fenn, majd közölték, hogy nincs bizonyíték az oltóanyag káros voltára. A Gardasilt kiterjedten tesztelték, és a világon mindenütt ismerik. Kolumbiában 2,9 millió nőt oltottak be vele.

A Merck gyógyszergyártó cég latin-amerikai kommunikációs igazgatója közölte, hogy a cég minden oltóanyaga, így a Kolumbiába szállítottak is, megfelelnek a szükséges minőségi és biztonsági követelményeknek.

(forrás: hirado.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés