hirdetés
hirdetés
2022. december. 07., szerda - Ambrus.
hirdetés

Orvos helyett öngyógyítás – ezért is magas a gyógyszeripari költés

Listaáron minden ötödik médiára költött forint a vény nélkül kapható gyógyszereket és az étrend-kiegészítőket támogatja – derül ki a Világgazdaság szerint a Kantar Hungary Kft. tanulmányából.

hirdetés

A gyógyszeripari médiaköltés magas arányának számos oka lehet, ideértve az egészségügyi ellátás problémáit, vagy akár azt is, hogy sokan inkább az öngyógyítást választják ahelyett, hogy orvoshoz mennének. „Ha a reklámszakma szempontjából vizsgáljuk, érdemes megemlíteni a domináns médiatípusnak számító tévéreklámok költséghatékonyságát” – mondta a Világgazdaságnak Czibulka Anna, a Kantar médiadivíziójának kereskedelmi igazgatója. Nemzetközi összehasonlításban egy tévéspot Magyarországon fajlagosan sokkal kevesebb összegből ér el azonos nagyságú közönséget. A vény nélkül kapható termékek piacán éles a verseny, de más kiskereskedelmi kategóriákhoz hasonlóan itt is jó a reklámok forgalomnövelő hatása.

Mechler János, a Kantar médiadivíziójának üzletfejlesztési igazgatója a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban arra mutatott rá, hogy az első vonatkozó kreatív médiamegjelenés február 26-án egy kormányzati hirdetés volt. A járvány kezdetekor Magyarországon konkrét koronavírus-kommunikációt csak a kormányzat folytatott, amely viszont intenzíven és többféle médiatípust is használ. Valószínűleg szinte minden hazai tévénéző vagy internethasználó találkozott azokkal a reklámokkal, amelyekben Győrfi Pál mentőszóvivő szerepel. Ugyanakkor az igazgató azt is jelezte, még kevés adat áll rendelkezésre arról, hogy a médiaköltéseket miként befolyásolja a koronavírus-járvány.

A Kantar adatai szerint míg tavaly márciusban csaknem 4400 új hirdetés jelent meg a piacon, az idén mintegy 3600-at rögzítettek.

(forrás: Világgazdaság)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés