Étrend-kiegészítők telemarketinges értékesítését vizsgálja a Versenyhivatal
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított két céggel szemben, amelyek tisztességtelen módszerekkel népszerűsíthették a „Helvetia Apotheke” étrend-kiegészítőket.
- A GVH ismét hadat üzent a hamisan vírusellenes terméket kínáló weboldalaknak
- Vizsgálatot indított a GVH a dr. Gődénnyel hirdető cég ellen
- Ismét jogsértően reklámozták a CalciTrio-t, bírságolt a GVH
- A GVH megtiltotta a C-peptid termékek reklámozását
- Ötvenmilliós versenyhivatali bírság a Marslakócskák miatt
- Otthoni koronavírus-tesztekkel kapcsolatban figyelmeztet a GVH
A versenyhatóság a „Helvetia Apotheke” étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos nagyszámú panasz alapján eljárást indított a Helvetia Apotheke d.o.o. és a Helvetia Direct Marketing s.r.o. vállalkozásokkal szemben. A hivatal úgy véli, hogy a termékek telemarketinges népszerűsítése során a cégek jelentős információkat hallgatnak el a fogyasztók elől, például a kereskedelmi gyakorlat célját, a vállalkozás pontos nevét és címét, illetve a szerződéstől történő elállás feltételeit illetően.
A megkeresést követően a cégek a postai úton megküldött csomaghoz számlát, illetve fizetési felszólítást mellékelnek, melyek valószínűsíthetően azt a hamis benyomást keltik a fogyasztóban, hogy már megrendelte a termékeket.
A GVH korábban tájékoztatóban foglalta össze a csomagküldő kereskedelemmel kapcsolatos egyes kockázatokat, például a telefonon hirdetett ingyenes próbacsomagok veszélyeit. A versenyhatóság tájékoztatója segítséget nyújt a fogyasztóknak abban is, hogy megfelelő elővigyázatossággal megelőzhessék a hasonló kellemetlenségeket.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.