hirdetés
hirdetés
2022. június. 29., szerda - Péter, Pál.
hirdetés

Nem tűnik túl hatékonynak a Merck Covid-gyógyszere

A klinikai kutatások teljes adatsora a vártnál jóval alacsonyabb hatékonyságot igazolt, már nem valószínű, hogy ez lesz a szer, amely a járványra drasztikus hatást gyakorol, írja az Infostart.

hirdetés

Mindössze 30 százalékos hatékonysággal képes a molnupiravir megakadályozni a súlyos koronavírusos megbetegedés kialakulását: ez az előzetesen jelzett 50 százalékhoz képest alacsony, ami a szer amerikai engedélyezésével kapcsolatosan is problémákat okozhat. Az FDA tanácsadói igent mondtak ugyan a szerre, de mindössze a 13 a 10-hez arányában – írja a Nature nyomán az Infostart.

A kutatók is gyengének és egyáltalán nem jó hírnek nevezik a végső hatékonysági arányt, még azzal együtt is, hogy a 30 százalék is életeket menthet és az egészségügyi ellátórendszer leterheltségén is enyhíthet. Az infúzióban adott antitestkoktélok 85 százalékos hatékonysággal bírnak, igaz, ezeket csak kórházban adják és meglehetősen drágák az otthon szedhető, olcsó Merck-tablettához képest.

A Merck 762 emberrel tesztelte gyógyszerét május és augusztus eleje között. Öt napon át naponta kétszer kaptak négy tablettát a tesztbe bevontak, a placebocsoport tagjai természetesen hatástalan, gyógyszernek látszó készítményt vettek be. Mindannyian a koronavírusos tünetek kezdetétől számított 5 napon belül kezdték meg a tabletta szedését. Két csoportban vizsgálták az eredményeket: az elsőben a molnupiravirt szedők körében 50 százalékkal esett a kórházi kezelés és a halál rizikója, a másodikban azonban szinte semmilyen különbség nem mutatkozott.

A Merck nem tudta megmagyarázni a hatalmas különbség okát – lehetséges, hogy ezt mindössze a delta variáns okozta, amely az első csoporton végzett teszt idején még nem terjedt el, de lehetett különbség a lakhely vagy a demográfia miatt, esetleg a kórházi kezelés minőségében.

(forrás: Infostart)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés