hirdetés
hirdetés

Az új gyógyszerek negyede képvisel számottevő hozzáadott értéket

Bár az innovációs retorika azt a képzetet kelti, hogy az új termékek jobbak a régieknél, a vizsgálatok azt bizonyítják, hogy a valódi innovációk aránya stabilan 15% alatt van, írja a MarketingPirula.

hirdetés

A gyógyszergyártók és a szabályozó szervezetek közös felelősségét veti fel az a British Medical Journal–ben megjelent elemzés is, amit a Német Egészségügyi Minőségbiztosítási Intézet munkatársai készítettek. Beate Wieseler és munkatársai tanulmányukban [Új gyógyszerek: hol jutottunk tévutakra és mit tehetnénk jobban?] arról is írnak, hogyan kellene átalakítani a gyógyszerfejlesztés és a gyógyszerbefogadás folyamatát ahhoz, hogy végre a betegek szükségletei jelentsék a fő prioritást. 

Mint a kutatók kifejtik: a szabályozó hatóságok világszerte arra hivatkoznak, hogy stratégiájuk eredményeképpen felgyorsult a gyógyszerek fejlesztése és befogadása, és ez vélhetőleg a betegek számára is hasznos. Bár az innovációs retorika azt az elképzelést alakítja ki, hogy az új termékek jobbak a régieknél, a legtöbb vizsgálat mégis azt bizonyítja, hogy a valódi innovációk aránya stabilan 15% alatt van hosszú idő óta.

A német kutatók tanulmányukban most azt vizsgálták, hogy a német (és a többi EU-s ország) piacán 2011 és 2017 között megjelent új terapeutikumok mennyivel jobbak, mint a már korábban is kapható szerek. Az eredmény elgondolkodtató: mindössze az új gyógyszerek negyede képvisel számottevő hozzáadott értéket (216 új szerből 54), míg 58%-uk esetében nincs semmilyen hozzáadott érték. Nyilvánvaló tehát, mondják a kutatók, hogy a fejlesztés hatékonyságát biztosítandó, a gyógyszerbefogadás során az EMA-nak kötelezővé kellene tennie, hogy a gyártók bizonyítsák: a szerük jobb, mint a már meglévő, standard terápiák.

A vizsgálatban a legrosszabb eredményt a pszichiátriai és neurológiai terület új szerei produkálták, ezeknek csak 6%-a jobb, mint a korábbiak; a következő leggyengébb érték a cukorbetegség elleni új szereket jellemezte: 17%-uk képvisel hozzáadott értéket, írja a MarketingPirula.

(forrás: Marketing Pirula)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés