Vérrel és hússal ijesztenek el a cigizéstől
Az amerikai Amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal legújabb kampányában a dohányzástól próbálja elrettenteni a fiatalokat.
Három filmet készített a Draftfcb, a „The Real Cost” (körülbelül A valódi ár) kampányhoz, amely a dohányzás következményeit nagyítja fel – írja az Adweek. Két filmben a szereplők dohányáruk vesznek egy közértben, ám a pénzen kívül testükkel is fizetniük kell az ördögi trafikosnak. Elég gyomorfogató mindkét szpot. A harmadik filmben a cigaretta egy irritáló miniemberke alakjában terrorizálja fogyasztóját.
A kampány február 11-én indul mintegy 200 piacon, és kb. 10 millió 12 és 17 év közötti fiatalt céloz. A 115 millió dolláros akció tévécsatornákon (például MTV), rádió, print, online illetve out of home felületeken fut.
A szövetségi kormányzat nagy sikereket ért el a korábbi dohányzásellenes kampányaival. A Center for Disease Control and Prevention kampánya miatt például Adweek cikke szerint 100 000 felnőtt hagyott fel káros szenvedélyével.
A múlt héten is bemutattunk egy fiataloknak szóló kampányt, amelyben elég beteg módon fogalmazták meg az üzenetet, de ott a kapcsolat a „bűn” és a „bűnhódés” között sokkal kevésbé volt egyértelmű.