hirdetés
hirdetés
2022. november. 30., szerda - András.
hirdetés

Száguld az OTC és az étrend-kiegészítő piac

Recept nélkül kapható gyógyszerekből és gyógyhatású készítményekből (OTC) 11 százalékkal, mintegy 147 milliárd forintra nőtt a kiskereskedelem (patikák és patikán kívüli forgalom) bevétele tavaly, az előző évhez képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, az általa mért ötvenhárom különböző termékcsoport adatai alapján.

hirdetés

Legnagyobb a kereslet vitaminok és étrendkiegészítők iránt, amelyek 31 százalékkal részesedtek az összes bevételből múlt évben – állítja Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. Utánuk következnek az általános láz- és fájdalomcsillapítók 16, valamint a köhögéscsillapítók 7 százalékos piacrésszel. Erre a három kategóriára jut a teljes forgalom több mint fele; 54 százaléka.

A legnagyobb forgalmú OTC termékek közül átlag feletti növekedést regisztrált a Nielsen például általános láz- és fájdalomcsillapítóknál (13), köhögéscsillapítóknál (14 százalék), orrdugulás elleni szereknél (17 százalék), puffadás elleni szereknél (12), hasmenés elleni szereknél (16), továbbá gombaellenes szereknél (13).

Kategória

  %

  Vitaminok és étrendkiegészítők

31  

  Általános láz- és fájdalomcsillapítók

16  

  Köhögéscsillapítók

7  

  Visszeres véna kezelésére való készítmények

5  

  Orrdugulás elleni szerek

5  

  Puffadás elleni szerek

3  

  Hasmenés elleni szerek

3  

  Gombaellenes szerek

3  

   (A kiskereskedelmi forgalmából a legnagyobb kategóriák részaránya, 2013-ban.)

 Ami a tévében történő reklámozást illeti: a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, recept nélkül kapható gyógyhatású készítményekre a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – tavaly mintegy 133 milliárd forintot tett ki. Ez  7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

Kategória

    %

  Megfázás, influenza elleni készítmények

23  

  Fájdalomcsillapítók, nyugtatók

14  

  Vitamin és vitaminital

12  

  Emésztést javító készítmények

11  

  Ízületi bántalmak elleni készítmények

7  

  Bőrgyógyászati készítmények

3  

  Allergia elleni készítmények

 3  

                      (A tévéreklámköltéséből a legnagyobb részesedést elért kategóriák részaránya)

A tévéreklámköltésből legnagyobb rész tavaly a megfázás, influenza elleni készítményekre jutott  (23 százalék). Utánuk következik a fájdalomcsillapító, nyugtató (14), vitamin és vitaminital (12), emésztést javító készítmények (11) ízületi bántalmak elleni készítmények (7), bőrgyógyászati készítmények és allergia elleni készítmények (3-3), majd a többiek.

Egyik évről a másikra legnagyobb mértékben, 36 százalékkal emelkedett a tévéreklámköltés ízületi bántalmak elleni készítményeknél, 24 százalékkal allergia elleni készítményeknél, egyaránt 16-tal pedig megfázás, influenza elleni készítményeknél, valamint szemcseppnél. 

(forrás: Nielsen)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés