hirdetés
hirdetés
2022. október. 07., péntek - Amália.
hirdetés

A vitaminok vezetnek

Nőtt az étrendkiegészítők forgalma

Kilenc százalékkal emelkedett, így 27 milliárd forint fölé nõtt idén január és augusztus között a vitaminok és étrendkiegészítõk kiskereskedelmi forgalma.

hirdetés

Legnagyobb arányban a C- és B-vitamin eladása növekedett –19, illetve 11 százalékkal. Ezeken felül 10 százalékkal néhány olyan étrendkiegészítőé nőtt, amellyel egy-egy konkrét egészségügyi problémát kezelnek, mint például a prosztata nagyobbodását, a diabéteszt, az izületi fájdalmat. A többi közt ezt állapította meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.

– A magyar lakosság egyre inkább igyekszik egészségtudatosan élni, amit tükröz, hogy mind több vitamint és más étrendkiegészítőt adnak el a gyógyszertárakban, valamint a különböző kiskereskedelmi üzletekben – közölte Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Idén január és augusztus között a termékcsoport összes bevételének egynegyede úgynevezett egyéb étrendkiegészítőkre jutott, amelyekkel  egy-egy konkrét egészségügyi problémát kezelnek, illetve tünetek csökkentésére szolgálnak. További 23 százalékkal részesedtek az összes bevételből multivitaminok és ásványi anyagok, amelyek betegségek megelőzését szolgálják.

A cég szerint a legdinamikusabban a C-vitamin piaca nőtt; 15 százalék feletti  részesedést ért el legutóbbi nyolc hónap alatt. Főleg a nagyobb kiszerelésben kapható termékek iránt emelkedett a kereslet. Szintén magas, 13 százalék a magnézium, 9 pedig a kalcium részaránya, a vitaminok és étrendkiegészítők értékben mért forgalmából.   

Ami a patikán kívüli üzletek bevételét illeti, 11 százalékkal nőtt a kalcium, 10 százalékkal az egyéb étrendkiegészítők, valamint 8 százalékkal a C-vitamin esetében. A patikán kívüli összes eladásból az értéket tekintve a legnagyobb részaránnyal, 34 százalékkal az egyéb étrendkiegészítők részesednek. Utánuk a multivitaminok és ásványi anyagok következnek 24, a C-vitamin 14, valamint a magnézium 10 százalékkal. Hasonló sorrendben oszlik meg a gyógyszertárak teljes forgalma is a legnagyobb szegmensekből: egyéb étrendkiegészítőkre 24, multivitaminokra és ásványi anyagokra 23, C-vitaminra 16, míg magnéziumra 14 százalék jutott, 2013. januárja-augusztusa során.

A vény nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények teljes piacán legnagyobb részaránnyal a vitaminokra és étrendkiegészítők  állnak a dobogó felső fokán, 30 százalékos piacrésszel, értéket tekintve. Utánuk következnek a fájdalomcsillapítók 15, köhögéscsillapítók és megfázás elleni szerek pedig 6 százalékos mutatóval.

További információ: www.nielsen.com

www.hu.nielsen.com

www.nielsenkozonsegmeres.hu

 

PharmaOnline
a szerző cikkei

(forrás: Nielsen Holdings)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés