hirdetés
hirdetés

Kómát is okozhat a nem megfelelő lázcsillapító

Súlyos szövődményekkel járhat, ha egy gyermeknek felnőtteknek szánt lázcsillapítót adunk, írta a Délmagyar.

hirdetés

Az elmúlt napokban az egész világsajtót bejárta az a néhány fotó, amit egy brit anyuka készített gyermekéről. Fia bárányhimlős lett, Hayley Lyons pedig a láza csillapítására olyan gyógyszert adott a gyerekének, amely az egyik legsúlyosabb szövődményt, az úgynevezett Reye-szindrómát eredményezte, emlékeztet a lap.

Mint írják: a kutatók véleménye megoszlik, hogy 12 vagy 18 éves kor alatt kell kerülni bizonyos szereket, de abban megegyeznek, hogy gyerekkorban lázcsillapításra az acetilszalicilsav-tartalmú gyógyszereket nem szabad használni. Bár nem minden esetben, de az influenzát vagy a bárányhimlőt okozó vírus esetében az ilyen lázcsillapítók egy súlyos szövődményhez, az úgynevezett Reye-szindrómához vezethetnek. A Reye-szindróma több szervet is károsíthat, tüneteként jelentkezhetnek görcsrohamok és hányás.

– A károsodás érintheti az idegrendszert és a májat is, súlyosabb esetben kómát vagy halált is okozhat – mondja dr. Novák Zoltán, a Szegedi Tudományegyetem gyermekklinikájának egyetemi tanára.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés