hirdetés
hirdetés

20. alkalommal adták át a Magyar Kémiaoktatásért díjakat

Kémiatanárokat díjazott a Richter

A Magyar Kémiaoktatásért díjat a Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért kuratóriuma évente ítéli oda középiskolai és általános iskolai kémiatanároknak.

hirdetés

Öt kémiatanár vehette át kiemelkedő szakmai munkásságáért a Magyar Kémiaoktatásért díjat a Magyar Tudományos Akadémián kedden. Az elismerést a Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért kuratóriuma évente ítéli oda olyan középiskolai és általános iskolai kémiatanároknak, akik évtizedeken át tartó áldozatos munkájukkal jelentősen hozzájárulnak a magas színvonalú szakképzéshez, kiemelt figyelmet fordítanak a kémia oktatására, megszerettetésére, valamint a tehetséges diákok felkarolására.

A nemzetgazdaság versenyképességének alakulása nagymértékben függ az oktatás színvonalától, hiszen az innovációs eredmények legfőbb motorja a jól képzett szakemberek teljesítménye, ezért a Richter Gedeon Nyrt. kiemelt figyelemmel kíséri a magyar oktatás helyzetét. A társaság kötelességének érzi, hogy lehetőségeihez mérten folytassa támogató tevékenységét ezen a területen. A Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért kuratóriuma ítéli oda a rangos elismerést, a személyenként 500 ezer forinttal járó díjat.

1999-ben adták át először ezt a díjat általános-, közép és szakközépiskolai, valamint szakgimnáziumi kémia­tanároknak. Olyan pedagógusoknak, akik a jövő számára képzik a természettudományokkal, közöttük kémiával foglalkozó fiatalokat, akik igyekeznek a tudomány szépségét, a tudás értékét átadni, és mindeközben becsületre, szépre és jóra nevelni. Azok a pedagógusok, akik megkapták a díjat, nemcsak a tantárgy szépségét, hanem egyfajta életszemléletet is közvetítenek a fiatalok számára. Legyen ez a díj az elismerés mellett bíztatás is, és köszönet a pedagógusok felé, lelkiismeretes és magas szintű értékteremtő munkájukért.” ­− fogalmazott dr. Pellioniszné Dr. Paróczai Margit támogatáspolitikáért és alapítványi tevékenységek koordinálásáért felelős megbízott, Richter Gedeon Nyrt.

„A Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért céljai az alapító okiratban pontosan le vannak fektetve. Vannak azonban dolgok, amik túlmutatnak mindazon, amit egy alapító okirat szavakban kifejezhet. Az alapítvány egy eszköz: elismerni és inspirálni a kiváló tanárokat, hiszen az ő tudásuk, személyiségük, hozzáállásuk a jövőnk kulcsa. Az egész alapítványi stáb, valamint a Richter nevében szeretném őszinte elismerésemet, tiszteletemet és hálámat kifejezni mindazon kiváló kémiatanároknak, akik ebben az országban (és azon túl) tevékenykednek, és akik közül évről-évre kiválasztásra kerülnek az alapítvány díjazottjai.”− mondta prof. dr. Szántay Csaba, a kuratórium elnöke.

2019. évi díjazottak:

Dr. Bartal Mónika, Szabó Gyula Alapiskola, Dunaszerdahely

Kalocsai Ottó, Gödöllői Török Ignác Gimnázium

Kussinszkyné Takács Ildikó, Deák Téri Általános Iskola, Sopron (jelenleg a Sopronkövesdi Általános Iskola tanára)

Dr. Petz Andrea, Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma, Pécs

Rakota Edina, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest

A csoportképen balról jobbra: dr. Petz Andrea, díjazott; dr. Lőw Miklós, az alapítvány volt kuratóriumi elnöke; Kalocsai Ottó, díjazott; dr. Riedel Miklós, az alapítvány kuratóriumi tagja; dr. Pellioniszné dr. Paróczai Margit, Richter; PaedDr. Bartal Mónika, díjazott; prof. dr. Szántay Csaba, kuratóriumi elnök; Kussinszkyné Takács Ildikó, díjazott; Rakota Edina, díjazott (fotó: Richter)
A csoportképen balról jobbra: dr. Petz Andrea, díjazott; dr. Lőw Miklós, az alapítvány volt kuratóriumi elnöke; Kalocsai Ottó, díjazott; dr. Riedel Miklós, az alapítvány kuratóriumi tagja; dr. Pellioniszné dr. Paróczai Margit, Richter; PaedDr. Bartal Mónika, díjazott; prof. dr. Szántay Csaba, kuratóriumi elnök; Kussinszkyné Takács Ildikó, díjazott; Rakota Edina, díjazott (fotó: Richter)

Bartal Mónika:„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy határon túli tanárként átvehettem ezt a díjat. Tehetséges diákokkal foglalkozni öröm, ösztönöz a hozzáállásuk, a közös munka. Mindenképp inspirálnak az eddig elért szép eredmények. Köszönettel tartozom volt egyetemi tanárnőmnek, Hegedűs Erzsébetnek a díjra való felterjesztésért.”

Kalocsai Ottó:„Tanári hitvallásom szerint csak azt tudom megszerettetni a tanulókkal, amit én is szeretek és őszinte lelkesedéssel művelek. Az, hogy ezért elismerést kapok, közös érdem a gyerekekkel. Nagyon örülők a díjnak, igazi meglepetés volt számomra. Egy kedves, volt tanárom gondolatát idézve: „Meg kell tanulni dicsérni és meg kell tanulni elfogadni, ha dicsérnek."  Dicsérni szoktam, most köszönöm, hogy az utóbbira is sor kerülhet.”

Kussinszkyné Takács Ildikó:„Tanári pályám során egyformán fontosnak tartom a gyenge képességű, hátrányos helyzetű és a kiemelkedően tehetséges gyermekekkel való foglalkozást, egyénre szabottan. Soha nem számít a rájuk fordított idő, ha segítségre, támogatásra van szükségük, mindez inkább feltöltődést jelent számomra. A közös munkánkat mindvégig az egymás iránti kölcsönös tisztelet, szeretet jellemezi.”
Dr. Petz Andrea:„A tanárnak két embert kell legyőznie: a diákot, hogy tanulni és tudni akarjon, és önmagát, hogy türelemmel és magas színvonalon tanítson.”

Rakota Edina: „Kaptam példaképet, talán Istentől tehetséget is. Nem szeretek, de merek tévedni, mert ilyenkor megtapasztalható, hogyan lehet „helyretenni” és „továbblépni”. Őszintén élvezem az együttlétet diákjaimmal, s ezt ők érzik, és én próbálom őket érezni, ez a legfontosabb. Tele van a szívem hálával.”

(forrás: Richter Gedeon Nyrt.)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés