hirdetés
hirdetés

Házhoz rendelt gyógyszerek

A webes gyógyszerbeszerzés általánosnak még egyáltalán nem nevezhető, de számokban már abszolút mérhető súlya, derül ki a MarketingPirula összeállításából.

hirdetés

Európában 2018-ban az online vásárlók átlagosan 14%-a vett már gyógyszert a weben, míg Magyarországon ez az arány mindössze 5% volt. És bár az internetes vásárlás iránti nyitottság döntően a fiatalabbakra jellemző, a tabletták digitális beszerzésében az idősebb (és érintettebb) korosztály mutatkozik aktívabbnak.

A Mediwifi és Inspira 2019 februárjában készített közös kutatása is az internetes gyógyszervásárlás témakörét járta körül – írja a MarketingPirula. A felmérésben szakrendelők várótermében kérdeztek embereket arról, ők mennyire használják ezt a beszerzési formát.

A közel 5500 válaszadó mintegy 60%-a nyilatkozott úgy, hogy szokott internetről vásárolni, és a webes vásárlók közel fele – életkor szerint vegyes összetételben (!) – vény nélkül kapható gyógyszert, vitamint, étrend-kiegészítőt, szájápolási terméket vagy dermokozmetikumot is rendelt már online.

A kutatás külön kitért arra is, hogy a digitális vásárlást elkerülők esetében mi a legfőbb hátráltató, akadályozó tényező. A TOP 3 említett indok között első helyen, 23%-os említéssel a beszerzési formával szembeni bizalmatlanságot találjuk, amely a 40+-os korosztályban lényegesen jellemzőbb. (Bővebben lásd a táblázatban!) A lista második helyén az egészségügyi termékek, szolgáltatások iránti igény, a szükségesség hiánya jelenik meg, míg 3. helyen a patikai tanácsadás lehetőségének elmaradását jelölték meg. Ez utóbbi indok relevanciája egyértelműen az életkor előrehaladtával nő, és döntően az 50+-os korosztály hiányolja egy-egy ilyen beszerzés során.

A jövő érdekes változásokat hozhat, hiszen az internetes egészség/gyógyszervásárlás lehetősége ledönti az országhatárokat, és akár külföldi terápiák, egészségügyi megoldások is elérhetővé válnak, jelentősen kibővítve ezzel a versenypiaci környeztet! A folyamatokat csak gyorsítja, hogy néhány éven belül tovább nő a mobilon történő vásárlás szerepe. Az még közelebb hozza a személyre szabott szolgáltatás lehetőségét, amire egyébként a többször említett 16-24 éves korosztály szinte „alapelvárásként” tekint.

A jövőre nézve meghatározó lesz, hogy az egyes piaci szereplők (beleérve az orvosokat és gyógyszerészeket), hogyan, milyen értékesítési stratégiával, kommunikációs stílussal és tartalommal reagálnak a megjelenő új igényekre. Különös tekintettel is az Y, Z generáció tagjainak elvárásaira, akik néhány éven belül aktív szereplőivé, célcsoportjaivá válnak ennek a piacnak is.

(forrás: Marketing Pirula)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés