hirdetés
hirdetés
2020. április. 04., szombat - Izidor.
hirdetés

Gyógyszerreklám, gyógyszerfogyasztás

A felmérések szerint a magyarok nem fogyasztanak sok gyógyszert, a tévéreklámokban azonban rengeteg az ilyen témájú hirdetés. Az okoknak a Népszabadság munkatársa járt utána.

hirdetés

Tavaly több mint hétezer órán keresztül sugároztak vény nélkül kapható készítményekről szóló hirdetéseket a legnézettebb csatornák – derül ki a reklámpiacot monitorozó kutatócég, a Kantar Media (KM) kimutatásából. Leegyszerűsítve ez azt jelenti, ha az összes adásba küldött szpotot egyhuzamban végigülnénk, akkor két hónap híján egy évbe kerülne megnézni ezeket a gyógyszerreklámokat – olvasható a nol.hu-n.

A Központi Statisztikai Hivatal szerint egy átlagos háztartásban 74,6 ezer forintnyi kiadás jutott egy főre, és ebből mindössze 2666 forintot költöttek gyógyszerekre. Kevesebbet, mint szórakozásra, internetre vagy pihenésre. Ráadásul ebben az összegben benne vannak az orvosok által felírt vényköteles tabletták is, amelyeket semmilyen formában nem lehet reklámozni. Míg a vénymentes gyógyszerekre (angol szakkifejezéssel: „over the counter”, rövidítése: OTC) 145 milliárdot költöttünk összesen, a receptre kapható gyógyszerekre jóval többet: 393 mil­liárdot – idézi az egészségügyi piacot vizsgáló IMS Health elemzést a nol.hu.

De akkor miért van gyógyszerreklámdömping a tévében? A Népszabadság által megkérdezett szakemberek szerint ennek több oka is van. A legkézenfekvőbb, hogy még mindig kevesebbet vásárolunk a vény nélküli készítményekből, mint a nyugati országok polgárai, tehát a gyógyszergyárak fejlődő piacként tekintenek ránk. Ezt a számok is alátámasztják.

Ráadásul a patikák is ráéreztek az üzletre. Három évvel ezelőtt az egyik gyógyszergyár piacra dobott egy prosztatapirulát, amit egy hatalmas kampánnyal harangoztak be. A Kantar és az IMS közös kutatásából kiderül: alig tűntek fel az első reklámok a tévékben, a patikakészlet ötmillió dobozról 30-ra ugrott, és vissza sem esett a kampány végéig.

A további részletekért kattintson a nol.hu-ra.

(forrás: Népszabadság )
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés