hirdetés
hirdetés

A kínzó fejfájás gyötrelmei

Fáj a feje? Golyót bele!

Fájdalomcsillapító-reklámok a világból, régen és most – régi, vicces vagy ötletes reklámokat gyűjtöttünk fájdalomcsillapítókról, szerte a világban. Gyógyszerreklámos sorozatunk első része.

hirdetés

Az egyik első, szélesebb körben elterjedt tévés fájdalomcsillapító-reklám az Anacin szpotja volt az 50-es évek elején, amelyben egy kellemes hangú férfi hívja fel a figyelmet arra, hogy míg az orvos által felírt készítmények egy bizonyos fájdalomra vannak, az Anacin mindenhol ugyanúgy kifejti a hatását. A kor igényeinek megfelelően kötelezően elhangzik a varázsszó is: az orvosok is ezt ajánlják.

A Vanquish nevű tablettát hirdető szpotban is tárgyilagosan informálnak arról, hogy a gyógyszer hatása olyan sokáig tart, hogy nem fog visszajönni a fájdalom - ellentétben a kor többi fájdalomcsillapítójával. Atyai jótanácsokból itt is busásan jóllakunk.

Ha még korábbra nyúlunk vissza az időben, szemünk elé tárul a maga valóságában az, hogy a ma szigorúan tiltott kábítószereket milyen széles körben alkalmazták fájdalomcsillapítóként, mint hogy a szintetikus szerek kifejlesztésénél pont az orvosi célú érzéstelenítés és fájdalomcsillapítás elősegítése volt a fő szempont. Fogfájásra kokainos tablettát, köhögésre herointartalmú szirupot írtak fel az Egyesült Államokban a századelőn.


Ugorjunk át néhány évtizedet és a Csendes-óceánt, hogy saját szemünkkel gyönyörködhessünk ebben a velejéig japán reklámban. Kommentár nélkül.



Igaz, csak egy amerikai reklám átvétele, de japánul minden viccesebb: a Vantelin fájdalomcsillapító gél Tiger Woods golfozóval reklámozza magát.


Kapil Dev egy híres, már visszavonult krikettjátékos Indiában, akinek  a feje hasogat, de "nem ér rá a fájdalomra", ezért szedi a Crocint, ha olyan a helyzet.


A Zandu balzsammal pedig csak nevetünk a fejfájáson.


A Young & Rubicam Israel munkája a következő, trükkös kis reklám. Az Optalgin fájdalomcsillapító képe és szlogenje Bajnokok Ligája-mérkőzések alatt jelent meg a képernyő alján, de csak akkor, ha egy játékos épp a földön fetrengve szenvedett attól, hogy páros lábbal szálltak a sípcsontjába (amint az a videón is látszik).


Az Ogilvy & Mather Ukraine munkája az alábbi, szépen fényképezett printhirdetés a Solpadein pezsgőtabletta számára.


Az Almap BBDO egy egészen zseniális sorozattal jelentkezett a Bayer Aspirin termékcsaládjának új tagját népszerűsítendő (!), amelyben annak erejét hangsúlyozzák a hagyományos Aspirinnal szemben. Ahol az Aspirin csak a főnök, vagy éppen saját tinilányunk személyét (és szeszélyét) tudja semlegesíteni, ott a Cafiaspirin a főnök vicceit és lányunk új barátját is képes elfogadtatni velünk, fogcsikorgató migrén nélkül.


Hogy a cukiság se maradjon ki a gyűjtésből:


Végül pedig álljon itt egy guatemalai Panadol-hirdetés, amit a 4AM Saatchi & Saatchi készített, és az I Believe in Advertising oldalon szereplő leírás szerint 45 százalékkal növelte a Spongepill eladását a városoktól távoli, rurális részeken.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés