hirdetés
hirdetés

Aggályos reklámozás

A Magyar Gyógyszerészi Kamara Területi Elnökök Értekezlete dr. Hetényi László budapesti elnök kezdeményezésére megvitatta egyes gyógyszertári láncok és franchise hálózatok televíziós és köztéri reklámgyakorlatát.

hirdetés

Többségi döntéssel, az alábbi állásfoglalást fogadták el és tették közzé a kamara honlapján:

1. A gyógyszerek árkedvezményre alapozó reklámozását a gyógyszerek társadalmi megítélése szempontjából károsnak, a racionális gyógyszerhasználatra irányuló egészségpolitikai és szakmapolitikai törekvésekkel ellentétesnek tartjuk, mert nem a gyógyszerek hatásának és alkalmazásának jobb megismerésére irányul, hanem kizárólag a fogyasztás-ösztönzést célozza. Továbbá az árkedvezmény reklámozása a termelői, nagykereskedelmi és a kedvezmény nélküli fogyasztói ár feltüntetése nélkül alkalmas lehet a beteg/fogyasztó megtévesztésére is.

2. A hatályos törvényi szabályozás értelmében a gyógyszertárak marketingért, és ezen belül a reklámtevékenységéért, valamint a gyógyszertárban forgalmazott szabadáras termékek árképzéséért a gyógyszertár személyi jogos gyógyszerésze felelős. Ezért különösen aggályosnak és a szabályozás szellemiségével ellentétesnek tartjuk, ha egy gyógyszertárlánc gyógyszertárainak kisebbségi tulajdonosai, vagy egy franchise hálózat franchise gazdái döntenek – a személyi jogos gyógyszerész ezen felelősségi körét figyelmen kívül hagyva – a lánc vagy a hálózat egészének konkrét reklámjáról és ehhez kapcsolódóan meghatározott termékek áráról és árkedvezményéről.

3. A fentieket gyógyszerészi etikai szempontból is aggályosnak tartjuk. Mindezekre tekintettel kérjük az érintett kamarai tagokat, hogy érvényesítsék jogszabályban rögzített jogaikat és kötelességeiket, továbbá szakmai és etikai meggyőződésükre tekintettel alakítsák gyógyszertáruk marketing tevékenységét.

A TEÉ nevében:

Dr. Nyiri László levezető elnök, a TEÉ alelnöke

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés