A versenyhivatal javasolja...
Kampányt indított a versenyhivatal, hogy tapasztalataival segítse az embereket a fogyasztószeres és rákgyógyszeres átverések elkerülésében.
A Gazdasági Versenyhivatal kedden indított „Gondolja Végig Higgadtan” kampányának célja, hogy segítse a fogyasztókat és a vállalkozásokat egyes tájékoztatások megtévesztő jellegének felismerésében, és javaslataival támogassa döntéseiket. Mindezzel a versenyhatóság a tudatos fogyasztói magatartást kívánja ösztönözni – írják a hivatal közleményében.
A GVH úgy ítélte meg a hozzá beérkező panaszok és bizonytalanságra utaló piaci jelzések, valamint a lefolytatott versenyhatósági eljárások tapasztalatai alapján, hogy számos területen szükséges felhívni a fogyasztók és a vállalkozások figyelmét a megtévesztő tájékoztatási módszerekre.
A GVH most elindított kommunikációs kampányában több témában ad tanácsokat mind a fogyasztóknak, mind a vállalkozóknak a döntéseiket megelőzően mérlegelendő szempontokat illetően. Ebben a csomagban szerepel a "Csodaszerek" rákos betegek számára és a Fogyasztószerek – így válasszuk ki a megfelelő „csodaszert”! című letölthető tájékoztató is. További anyagok is találhatók például a termékbemutatókkal és a számlalevelekkel kapcsolatban a GVH honlapján, ahol hamarosan újabbakat is elérhetővé tesznek.