hirdetés
hirdetés
2023. február. 02., csütörtök - Karolina, Aida.
hirdetés

A fogyasztók kiszerettek a márkákból

Infografikát jelentetett meg az Adweek többek között arról, hogy mennyiben változott a fogyasztók márkaelkötelezettsége, mennyire tudják az olcsóbb helyettesítő termékek kiváltani ezek használatát, és mennyire néznek utána az emberek ezek jó és rossz tulajdonságainak.

hirdetés

Az utóbbi idők trendje szerint az emberek egyre inkább hagyatkoznak az internetes fórumok felhasználói értékeléseire, és komolyabban veszik számba az egyes kiszemelt termékeknek mind a jó, mind a rossz tulajdonságait. Ugyanakkor a csökkenő márkatudatosság mellett az utánzatok háttérbe szorítják a korábban oly népszerű márkaneveket. Ez lenne netán a szomorú vég a márkaszerelmesek számára?

Nagyobb képért kattintson!

Még ez is meglehet, hiszen míg 2010-ben az emberek 66 százaléka azonnal megosztotta ismerőseivel, ha valamit hallott egy márkáról, addig 2013-ban ez a szám már csak 47 százalék volt, tehát jócskán csökkent az érdeklődés.

Érdekes, és a gyártók számára egyben szomorú is, hogy míg 2010-ben csupán az emberek 57 százaléka mondta, hogy kedvelt márkája helyett utánzatot vásárol, amennyiben az le van értékelve, addig tavaly már 65 százalék gondolta úgy, hogy az utánzat, vonzóbb számára, ha olcsóbb.

A felnőtt lakosság 53 százaléka a vásárlási döntés előtt a gyártó reklámjától függetlenül és az általa nyújtott információt figyelmen kívül hagyva néha megnézi az interneten található különböző véleményeket a termékről, sőt további 26 százalék ezt minden esetben megteszi. Az elmúlt öt évben a márkatulajdonosok több mint fele, 59 százaléka tapasztalt visszaesést a fogyasztók márkatudatosságát mérő felméréseik során.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés