hirdetés
hirdetés

Nem bírta a terhelést az új rendszer?

Nálunk nincs gond, mert belépni sem tudunk – mondta a Népszavának egy budai bevásárlóközpont gyógyszerésze az EESZT indításának második napján.

hirdetés

Egy másik fővárosi nagy patikában a fölcsatlakozás még ment, aztán viszont 40 percet kellett várni a vényre. A betegek egyre dühösebbek, a sor meg egyre hosszabb lett a kiadóablakok előtt, így inkább kikapcsolták a rendszert. Csinálták úgy, ahogyan korábban.

Egy háziorvos azt írta a Népszavának: szeretnék jelezni, hogy nem működik semmi, de nem veszik fel a telefont az Állami Egészségügyi Ellátó Központban. "Eddig egyszer sem sikerült őket elérni 1000 próbálkozás után. Az e-mailre sem válaszoltak. A tér nálunk is folyamatosan akadozik, néha működik, máskor nem. Az új verzióban ma reggel a nővér szépen előkészített nekem minden receptet. Jóváhagytam, majd minden lefagyott. Kísérletezésre nincs idő, ha tele a váró" – írta, azt is hozzátéve, hogy most visszaállt a tér nélküli "üzemmódra", de mi lesz holnap.

Vartus Gergely miniszteri biztos szerint csütörtök délelőtt valóban volt egy kis „torlódás” az e-receptek körül, de tudomása szerint ez kora délutánra megoldódott.

Mindezzel szemben az Emmi Egészségügyért Felelős Államtitkársága közleményben azt írta, jelentősebb fennakadás nélkül elindult az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér. Az első napon 4.600.175 eseményt rögzítettek az egészségügyi szolgáltatók, és 181.085 e-receptet küldtek be a rendszerbe. November elsejéig 9.744 szolgáltató indította el az intézményi csatlakozást, s közülük 7.537 a mai napon a térben már aktívan dolgozott.

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) Kontakt Centerében megerősített szolgálat működött annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér országos kiterjesztésének első, éles napján segítsék a szolgáltatókat az esetleges problémák megoldásában. A Kontakt Centerbe nem érkezett be arra vonatkozó jelzés, hogy lenne olyan csatlakozásra kötelezett háziorvosi szolgálat vagy gyógyszertár, ahol ne lenne legalább 2 eSzig Kártyaolvasó. A járó- és fekvőbeteg-ellátó intézmények számára – az igényelt mennyiségben – természetesen ennél minden esetben jóval több kártyaolvasót szállítottak ki.

Az ÁEEK Kontakt Center munkatársai a +3619201050-es telefonszámon a következő napokban is folyamatosan segítik a csatlakozók munkáját. Emellett a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. callcenterét is hívhatják az intézmények az 1818-as telefonszámon.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés