hirdetés
hirdetés

Egy lájkért 1 dollárt fizet Bill és Melinda Gates alapítványa

Kampányt indított az UNICEF az Immunizáció Világhetén

Az UNICEF az Immunizációs Világhéten (április 24-30) indítja el legújabb globális kampányát, hogy felhívja a figyelmet a létfontosságú védőoltások előnyeire.

hirdetés

A gyermekjogi szervezet a Bill & Melinda Gates Alapítvánnyal, az Egészségügyi Világszervezettel (WHO) és a Gavi, the Vaccine Alliance nevű szervezettel együtt április 24-30. között a közösségi média erejét felhasználva népszerűsíti az életmentő és biztonságos védőoltásokat. Idén a Bill & Melinda Gates Alapítvány minden #VaccinesWork hashtaggel ellátott posztra érkezett lájk vagy megosztás után 1 dollárt, összesen 1 millió dollárt adományoz az UNICEF javára, hogy minden gyermek megkaphassa a szükséges életmentő vakcinákat.

Fotó: UNICEF Magyarország
Fotó: UNICEF Magyarország

A védőoltásokkal évente akár 3 millió életet is megmenthetünk. A gyermekeket megvédhetjük az olyan súlyosan fertőző vagy halálos betegségektől, mint a kanyaró, tüdőgyulladás, kolera és diftéria. A vakcináknak köszönhetően 2000 és 2017 között csökkent a kanyaró miatti halálozások száma, a járványos gyermekbénulás pedig hamarosan teljesen eltűnhet. Az oltások a betegségekkel szembeni védelem legkifizetődőbb eszközei – a gyermekek immunizálására fordított egyetlen dollárral 44 dollárt takarítunk meg.

Becslések szerint 2017-ben 1 500 000 gyermek halt meg megfelelő vakcinákkal elkerülhető betegségekben. A halálesetek oka gyakran a védőoltások hiánya, de egyes országokban az oltásellenesség vagy bizalmatlanság miatt a családok csak későn vagy egyáltalán nem engedték beoltani gyermeküket. Az online felületeken és közösségi média oldalakon terjedő információk világszerte kiemelt tényezői a védőoltásokkal kapcsolatos bizonytalanságnak.

Éppen ezért áll az UNICEF kampányának központjában az egyperces „Veszélyek” című animációs film, ami azt üzeni, hogy a szülők nem védhetik meg a gyermekeiket minden rájuk leselkedő veszedelemtől, de a védőoltásokkal megelőzhetnek néhányat ezek közül. Az UNICEF szakértői emellett számos kérdésre választ adnak az immunizációval kapcsolatban. Kiderül, hogyan működnek a hatóanyagok, hogyan tesztelik őket, miért fontos a gyermekek, különösen az újszülöttek számára a védelem, illetve milyen kockázatokkal járhat, ha nem kapják meg időben a szükséges oltóanyagokat.

„Idén azt szeretnénk elérni, hogy a #VaccinesWork hashtag úgy terjedjen, mint egy vírus” – mondta Robin Nandy, az UNICEF immunizációért felelős vezetője. A vakcinák biztonságosak, és életeket mentenek. Ez a kampány kiváló lehetőség arra, hogy megmutassuk a világnak, milyen erő rejlik a közösségi médiában. Pozitív változásra és minél több megbízható információ terjedésére számítunk a védőoltásokkal kapcsolatban.”

A kampány az „Együtt védelmet nyújthatunk: a védőoltások hatásosak” jelmondat keretében szervezett globális, egyhetes ünnepség része, amely tisztelgés a Védőoltások Hősei, a szülők és az egészségügyi dolgozók előtt, közli az UNICEF Magyarország honlapja.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés